Winner | Communication | 2003

NORM/ABC – The Things Buch und Online-Soft­ware zur lateinis­chen Schrift

2003_NORM_ABC–The_Things_NORM__detail_01_2

The Latin font is broken down into its most basic graphic elements: the «abstract» pictorial signs that may be read with code, and the «real» ones that do not depend on it. Plus also the «unreadable» characters that have no message to convey. On this basis a «construction diagram» of the Latin font can be built up. This results in 65,535 possible combinations of characters, including letters that the alphabet does not take into account. In the outcome the authors come to the conclusion that the Latin font was defective in its original conception, even though it came to be adopted.

Comments of the nominators

A treatment on the microstructural level of the macrostructural issues of visual communication and typography.

More projects from edition 2003

Furniture Design
2003

Portami Park­bank

Interior Design
2003

Waffen werfen Schatten Ausstel­lung der Samm­lung des Landesmu­seums Zürich

Product Design
2003

Naxo nx01 Skitouren­bindung

Communication
2003

Bank Leu Coande. Commu­ni­ca­tion and Design Corpo­rate Design als Folge der strate­gis­chen Neupo­si­tion­ierung

Furniture Design
2003

Aluminium-Tisch 2 Neue Verfor­mung

Product Design
2003

VITAVM® Neugestal­tung der Dental-Keramik­flasche

Furniture Design
2003

Torsio Formholzs­tuhl

Fashion
2003

Bastard Handwebtep­pich

Furniture Design
2003

MaRe Kippliege

Textiles
2003

lichten Selb­stleuch­t­ende Stoffe

Communication
2003

Typografie und Raum Eine typografische Suche

Product Design
2003

misura Kleinste, leicht­este Gross­bild-Systemkamera

Communication
2003

Stere­obaby Web-Inhalte 3‑dimensional

Product Design
2003

Sessa Two Sitzmöbel für Flughäfen

Fashion
2003

Dimmer Verdunkelungsstoff

Communication
2003

Grischata Graubünden zwis­chen Wahn und Wirk­lichkeit. Ein Buch.

Textiles
2003

Be your own chair … and walk it! 4 Möbelk­las­siker zum Anziehen

Communication
2003

Corpo­rate Type­face Die Schrift Siemens

Furniture Design
2003

Di Mi Tri Stehgarderobe

Fashion
2003

Chaus­sures Exper­i­mente am Fuss

Interior Design
2003

Sunrise-Stand Orbit 2002 Mess­e­s­tand

Furniture Design
2003

Peepshow 11 Spezialob­jekte fürs Nachtleben

Textiles
2003

Pixel­stick «… vom Gobelin zur comput­ergestal­teten Stick­erei»

Fashion
2003

verso Zwis­chen Bild und Kleid

Communication
2003

Rubber Band as a Game Typographische Zeichen und Formen

Textiles
2003

Spirit Edition 2003

Interior Design
2003

Magie de l’énergie Pavillon an der Expo.02 für EOS (Énergie Ouest Suisse)

Product Design
2003

Nespresso Manuelle und automa­tische Kaffeemas­chine

Furniture Design
2003

Onel 6 exper­i­mentelle Objekte

Interior Design
2003

sWISH* – Wunsch­land­schaft Schweiz Ausstel­lung auf der Expo.02. Projek­t­dauer zwei Jahre.

Textiles
2003

Climatex® Life­guardFR™ Flammhem­mender Möbel­bezugsstoff

Fashion
2003

wear­able chair for every­where Sitzweste aus Leder

Interior Design
2003

Schaufen­ster der Stadel­hofen Apotheke Schaufen­ster-Insze­nierungen

Product Design
2003

Tender 06 Boot

Interior Design
2003

SIGNALSCHMERZ Pavillon an der Expo.02

Interior Design
2003

North Amer­ican Vehi­cles Der NAV-Stand auf der Paris Motor Show 2002

Furniture Design
2003

Meringue Neugestal­tung des Kochstu­dios Cookuk

Textiles
2003

Couturespitzen Textiler Digital-Ink-Jet-Druck

Furniture Design
2003

Clickbed Tierg­erechte Schlaf­stelle – schnell zusam­mengesteckt